Objavljanje oglasov – najboljša praksa

Spletno oglaševanje ni samo trenutna modna muha; tukaj je, da ostane. Ne samo to, internetno oglaševanje je razvejano v široko paleto možnosti; iskalno trženje (PPC), oglaševanje s pasicami, trženje videoposnetkov, socialni mediji, oglaševanje na spletu,…

Spletna mesta z oglasi so drugačna kot klasično trženje. Zanimivo je, da so spletni oglasi pridobili svojo priljubljenost ne zato, ker so pač preprosti, temveč zaradi njihove privlačnosti v raznih oblikah na družbenih medijih. Spletni mali oglasi so uspeli ustvariti spletne skupnosti okoli njih, kjer se vsak posameznik uporabnik lahko socialno vključi v življenje na internetu. Nekaj ljudi namreč išče kar pač potrebujejo, nekateri ljudje pa brskajo po spletnih mestih bolj zaradi radovednosti kot karkoli drugega. Spet drugi uživamo ob prebiranju oglasov, ker radi vemo, kaj sosedje počnejo, kaj se na novo prodaja in kupuje. Premikanje in spremljanje malih oglasov na internetu je postalo kot nekakšen lokalen vir novic. Skozi male oglase lahko spremljamo, kdo ima dober posel, kdo ima dobre izdelke, kdo trži dobre storitve. Vsi uporabniki pa verjamemo, da je vsak nakup ali prodaja preko spletnih malih oglasov svojevrsten posel. Mnogokrat , tudi če moramo plačati za objavo našega oglasa, dosežemo dober posel in se nam finančna naložba čez čas povrne.

Spletno oglaševanje postopoma postaja vodilni vagon v spletnem trženju. Lahko pričakujemo, da bo taka vrsta oglaševanja sčasoma še bolj priljubljena, saj stopnja človeške internetne interakcije podira rekorde vseh časov. Pomembno pa je vedeti, da je treba pri spletnem oglaševanju upoštevati določene korake.

Imejte načrt

Pomembno je, da imate načrt za vaš spletni oglas,preden začnete. Lahko je čista in gola osnova kot preprost seznam ciljev, ki jih želite doseči. Na primer si zadate cilj, da boste s pomočjo spletnega malega oglasa privabili vsaj 100 novih obiskovalcev na vašo spletno stran. Taki in drugačni preprosti načrti vam bodo omogočili pregled in oceno, kaj je bilo z oglaševanjem doseženo, kaj je delovalo in kaj ni. Rezultati takega vrednotenja vam omogočajo, da prilagodite vašo oglaševalsko strategijo za naprej.

Naredite seznam

Vsak seznam je dobrodošel pri pravilnem oglaševanju, saj se s seznamom izognete naključnemu objavljanju oglasov in povsem preprosto in pregledno lahko spremljate svoje oglaševalske akcije. Čez čas boste skozi vaše zapiske ugotovili, da so nekatera spletna mesta vredna vašega časa, nekatera pa ne. Za začetek vam lahko pomagam z nekaj preprostimi nasveti:

Izključite neželene spletne strani, ki omogočajo poceni oglase in objave izven države.

Izberite samo lokalna spletna mesta, ki imajo že zgrajeno neko spletno skupnost, s svojim ciljnim občinstvom in obiskovalci. Na takih straneh običajno prevladujejo lokalni oglasi in lokalno je najboljše. Če ciljate na obiskovalce in nove stranke iz Pomurja, potem vašega oglasa nikar ne objavite na spletnem mestu, ki je locirano in osredotočeno na uporabnike iz Primorske regije.

Če spletno mesto vsebuje točno tako kategorijo, kot je vaša panoga poslovanja, je dobro, da objavite oglas na takem spletnem mestu. Ne nasedajte preveč na priljubljenost spletnega mesta glede na objavljeno število oglasov. Tudi manjši spletni oglasniki imajo svoje prednosti. Ena izmed prednosti manjših oglasnikov je vsekakor ta, da bo vaš oglas tam viden dlje časa in to vam bo omogočalo seveda daljšo prepoznavnost. Konec koncev, vsi vemo, da je lahko že ena nova stranka dragocena pridobitev vašemu podjetju. Objava novega oglasa v večjem spletnem oglasniku pa se lahko kar hitro izgubi med množico vseh novih oglasov.

Sledite pravilom spletnega mesta

Branje pogojev uporabe (TOS) in pogosto zastavljena vprašanja (FAQ) so zmeraj primerna naložba. Če ne preberete splošnih pogojev, si lahko namreč nenamerno škodujete. Nekatera splošna in skupna pravila, ki jih je treba upoštevati:

Ne objavljajte v napačnih kategorijah. Vaš oglas zmeraj postavite v pravilno kategorijo in v pravilno geografsko področje.

Ne zasipajte oglasnika s pretiravanjem. Dva oglasa na dan sta varna naložba.

Ne objavljajte istega oglasa znova in znova, ne ponavljajte se, ker bo vaš oglas in tudi vaš posel dobil status papagaja in čez čas vaše objave nihče ne bo več gledal.

Ustvarite oglas in ga preizkusite

Predstavljajte si, da vaš prvi oglas objavite pozno ponoči, potem pa naravnost spat. Kaj bi mislili preden bi zaspali?

Naj uganem!

Od navdušenja in pričakovanja ne morete dočakati jutra, da bi preverili učinek vašega oglasa. Ne morete verjeti, koliko novih strank se je navdušilo nad vašimi izdelki. Na stotine naročil in povpraševanj čaka na vas.

Zmeraj pa vendar realnost ni tako čarobna in radodarna.

Ne glede na to, kako super in cenovno ugoden je vaš izdelek ali storitev, se je treba še naprej precej truditi. V tem času gospodarske recesije in ostre konkurence mora biti vaša ponudba še posebej privlačna. Predvsem morate biti prepričljivi, pozorni in inovativni, kar se tiče sestavljanja besedil. V nadaljevanju je nekaj osnovnih pravil.

Napišite oglas v preprostem načinu materinega jezika in ga shranite. Vaš oglas mora jasno opredeliti vašo ponudbo.

Izpostavite naslov oglasa. Izberite besede, ki prinašajo privlačno sporočilo. Samo dobri naslovi vam lahko prinesejo tiste dobre in ciljne obiskovalce.

Naj bo vaše besedilo prijazno. Pomislite, katere besede ali besedne zveze uporabljajo uporabniki za iskanje podobnih ponudb. Vsaj nekatere od teh bi morali vključiti v besedilo vašega oglasa. Uspešni oglas je tisti, ki ustvarja ravnovesje med privlačnim naslovom in iskalnim nizom.

V jedru svojega oglasa se poskusite povezati s tem, kaj bi lahko kupca motiviralo za nakup. Ne glede kakšno motivacijo imajo uporabniki, skušajte se z njimi povezati preko privlačnih in preprostih besedil. Poskusite izvedeti, kaj uporabniki in vaše stranke razmišljajo, zbirajte njihova mnenja. Če imajo uporabniki problem, ga pomagajte rešiti. Če imajo nek cilj ali posebno željo, se skušajte temu čim bolj približati. Pripovedovanje zgodbe je močna marketinška tehnika.

Preverite, ali vaš oglas deluje. Ne zadovoljite se zgolj s prvim poskusom. Pazite na vaš oglas, spremljajte njegovo delovanje in si beležite spremembe, dobre lastnosti in slabe.

Brezplačni spletni oglasi so učinkoviti, hitrejši in cenejši način kot recimo tiskani oglasi v raznih časopisih. Kar pa ne pomeni, da se tiskanih oglasov ne splača objavljati. Kar deluje na spletu, bo odlično delovalo tudi pri tiskani verziji. Verjemite, da kljub vsestranske uporabe interneta in dostopnosti računalnikov tako rekoč povsod, še zmeraj določena populacija ljudi raje prebira tiskane oglasnike in časopise, kot pa take na spletu.

Vztrajajte

Spletno oglaševanje deluje bolje kot dolgoročna kampanja. Nadaljnja izpostavljenost = nadaljnja vidljivost. Redno objavljanje vaših oglasov bo v vašem spominu in v spominu vaših strank pustilo prava sporočila.

Scenarij 1 :

»Sem navdušen nad izdelki, ki ste jih objavili za prodajo v ponedeljek zvečer. Ampak, sam pregledujem lokalno spletno mesto le ob petkih dopoldne, takrat pa vašega oglasa žal nisem zasledil.«

Torej, če redno objavljate vaše oglase, povečate možnosti, da bom tudi jaz opazil vašo ponudbo. Tako preprosto deluje.

Scenarij 2:

»V petek zjutraj sem videl vašo ponudbo, vendar me ni pritegnila.« Vendar, če večkrat objavimo podoben oglas v istem odseku in približnem ali podobnem kontekstu, bo uporabnika le ta sčasoma pozval, da preveri vaš oglas (na primer vsaj iz radovednosti).

Sledite uspešnosti vaših oglasov

Nima smisla, da bi pospeševali in oglaševali določen izdelek, ki se ne prodaja (ob predpostavki, da ste oglaševali privlačno in pravilno). V takem primeru je nekaj treba spremeniti. Lahko spremenite ceno, embalažo, garancijo za storitve, … Morda ta spletni oglasnik, kjer ste objavili tudi vaš oglas, ne prinaša nobenih vodnikov in ga je treba črtati iz seznama. Spletna mesta so dinamični subjekti, katerim uspešnost raste in pada. Če boste katero spletno mesto dejansko črtali iz vašega seznama, se prej prepričajte, da ste ga uporabljali dovolj časa za ocenjevanje njegove učinkovitosti.

Kako pa sploh spremljati oglas?

Obstajajo različne metode sledenja, ki jih lahko uporabite za izračun dobička na osnovi vaših oglasov. Lahko sledite z uporabo edinstvene kode kupona na vsakem objavljenem oglasu ali na samem spletnem mestu, kjer ste objavili vaš oglas. Prav tako lahko tudi vključite identifikator URL-ja. Najboljši način pa je še zmeraj pisalo in papir in sprotni zapiski s povratnimi informacijami. Kadarkoli se vam porodi kakšna ideja, si jo takoj zapišite. Najboljše in najbolj vidne stvari pridejo zmeraj spontano. Želim vam vso srečo pri vašem oglaševanju.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja